Діти в соціальних мережах

Дети в социальных сетях

Половині користувачів Facebook немає і 25 років і ще близько 20% — підлітки молодше 17 років. Та що там говорити, якщо середньостатистичний дорослий користувач добру чверть дня проводить у віртуальних комунікаціях. І ні в кого вже не виникає сумніву, що за соцмережами майбутнє як особистих, так і ділових комунікацій.

Ось тільки багато хто, особливо підлітки, не надають значення тому факту, що інформаційна безпека може бути безпосередньо пов’язана з фізичною. Приклад тому — викрадення 20-річного Івана Касперського, сина розробника відомого антивіруса, з метою вимоги викупу навесні 2011 року. Тоді головним джерелом інформації про життя хлопця для викрадачів послужила Івана сторінка «ВКонтакте». Зіткнувшись з «нерозсудливими поведінкою підростаючого покоління в мережі» на власній шкурі, Євген Касперський не втомлюється пропагувати безпеку дітей у всесвітній павутині.

Він жахається нерозбірливості молодих людей у віртуальних контактах. І наводить дані опитування OnGuard Online про те, що 22% користувачів соцмереж від 16 до 24 років узагалі не знають людей, з якими вони «дружать». Відповідно, про гарантії, що приватна інформація з профілів і «стін» не потрапить в неправильні руки і говорити не доводиться.

До речі, навіть необачно запощенная інформація, віддалена згодом, залишає віртуальний слід. Простіше кажучи: все, що потрапило в інтернет, залишиться там назавжди. А отже, вкрай важливо дотримуватися самим і навчити дітей жорстким правилам поведінки в мережі.

За компетентною думкою ми звернулися до Олександра Власову, керуючому партнеру Агентства інтернет-маркетингу Vortex InterCom і главі сімейства, яке з дня на день поповниться другою дитиною.

«На жаль, крім повного блокування доступу в соцмережі або налаштувань «батьківського контролю», інших методів контролю за діями дітей поки що не існує. Тим більше що тільки Facebook не допускає реєстрацію користувачів молодше 16 років, але і це обмеження дуже легко обійти. Тому куди безпечніше — допомогти дитині розібратися в соціальних мережах і роз’яснити основні нюанси їх використання.

Обов’язково потрібно:

— розповісти про налаштування конфіденційності: краще всього, якщо його матеріали будуть доступні тільки підтвердженим друзям дитини;

— розповісти про важливість збереження в таємниці пароль від сторінки;

— розповісти про необхідність виходу з аккаунта, особливо якщо дитина користується шкільним комп’ютером або бере планшет у друзів;

— видалити всю суто особисту інформацію — номери телефонів, домашні адреси, і обов’язково пояснити, чому не варто додавати таку інформацію заново;

— навчити не розмовляти з незнайомими не тільки на вулиці, але і в соціальних мережах.

Щодо того, що дитина бачить у своїй стрічці, ситуація наступна: якщо брати «ВКонтакте» і «Однокласники», то тут ранжування стрічки залежить тільки від власних налаштувань користувача — фільтрувати контент за віком неможливо із-за відсутності таких налаштувань для груп і пабликов. Facebook, в свою чергу, ретельно стежить за діяльністю спільнот і надає для них широкі можливості налаштування вікових обмежень для передплатників.

Реклама у всіх соціальних мережах перебуває під ретельним контролем служби підтримки, яка не допускає публікацію реклами, що порушує правила (наприклад, оголошення для користувачів у віці до 16 років, містять некоректний або оманливий текст або зображення).

Також в соціальних мережах є маса популярних сторінок, але, на жаль, офіційно рекомендованих або складених кимось списків угруповань для конкретних вікових груп не існує. Паблики плодяться як гриби після дощу; цікаві сторінки, створені ентузіастами, швидко в’януть, а популярні паблики не зацікавлені у вузькій неплатоспроможною аудиторії.

Зате є маса брендових сторінок, орієнтованих на дитячу аудиторію, але вони розраховані на особистий інтерес дітей і не можуть бути дійсно корисними. Приміром, «Смішарики» — легка весела брендована майданчик для спілкування однодумців, але рекомендувати її — особисте питання кожного.»

Отже, підводячи підсумки по темі, WoMo рекомендує наступне:

— поясніть дитині небезпечність розміщення в соцмережах особистої інформації, вимкніть визначення місцезнаходження користувача і можливість іншим користувачам відзначати акаунт дитини в своїх публікаціях. До речі, в мережі Facebook акаунт неповнолітніх користувачів можливість публікації інформації про власний місцезнаходження за замовчуванням заблокована. Взагалі у Facebook справи із захистом «дитячих» акаунтів йдуть досить непогано, про що красномовно свідчать їхні правила для неповнолітніх;

— виставте разом налаштування конфіденційності публікацій і навчіть дитину додавати в друзі» тільки реальних знайомих;

— поясніть дітям, що кожна дія в мережі зберігає слід, тому потрібно завжди думати про те, що розміщувати і для якого кола друзів;

— будьте в курсі онлайн-життя вашого чада. Соціальних мереж для дітей ще не придумали, тому ранжування стрічки новин буде суто умовною, а «спеціальні дитячі сторінки», як правило, створюються з рекламною метою;

— і, власне, саме головне — будьте прикладом!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code